جستجو در تک بوک با گوگل!

تابعيت پايگاه تك بوك از قوانين جمهوري اسلامي ايران

معرفی کتاب تصادف شبانه

3,400

بازدید

معرفی کتاب تصادف شبانه ۴٫۵۰/۵ (۹۰٫۰۰%) ۴ امتیازs

کتاب تصادف شبانه

 

  • نویسنده: پاتریک مودیانو
  • مترجم: مهسا ابهری
  • موضوع: رمان خارجی
  • ناشر: فرهنگ‌جاوید
  • قطع: رقعی
  • سال چاپ: ۱۳۹۳
  • نوبت چاپ: ۲
  • تعداد کل صفحات : ۱۴۴
  • نوع جلد: شومیز
  • وزن (به گرم): ۱۶۴
  • شابک: ۹۷۸۶۰۰۹۱۷۴۳۵۵
  • فقط جهت معرفی کتاب امکان دانلود وجود ندارد

 

«سال‌ها پیش، موقعی که دیگر داشتم پا به سن بلوغ می‌گذاشتم، دیروقت از میدان پیرامید می‌گذشتم تا به کنکورد بروم که یکهو اتومبیلی از تاریکی بیرون آمد. اول خیال کردم از بغلم رد می‌شود. ولی بعد، درد شدیدی ار قوزک پا تا زانویم احساس کردم. افتادم روی پیاده‌رو. ولی توانستم بلند شوم. اتومبیل از مسیرش خارج شده و با سروصدای خرد شدن شیشه‌ها، به یکی از تاق‌های هلالی میدان خورده بود.»
داستان «تصادف شبانه» با چنین آغازی خواننده را به دنیای راوی بی‌نام خود می‌برد. راوی از گذشته‌ی خود یاد می‌کند و در این یادآوری از گذشته‌های دورتر حرف می‌زند. تصادف شبانه‌ی آغاز داستان دروازه‌ای برای راوی باز می‌کند که رنگ‌ها، بوها، آدم‌ها و نشانی‌های گذشته‌اش را با عبور از آن پیدا کند.
بعد از تصادف، راوی به دنبال زنی می‌رود که راننده‌ی ماشین بوده و در مسیر پیدا کردن زن گاه‌وبی‌گاه به خاطرات کودکی‌اش گریز می‌زند و با نخی نامرئی ماجراها و حوادث زندگی‌اش را به یکدیگر گره می‌زند. و در نهایت با پیدا کردن زن بوری که زخمی روی پیشانی‌ دارد این اتصال را از بین می‌برد.
پاتریک مودیانو با چنان دقتی آدم‌ها و حادثه‌ها را به روایتش وارد می‌کند و با چنان وسواسی از آن‌ها حرف می‌زند که خواننده تا پایان داستان انتظار دارد تکلیف همه‌ی آن‌ها بالاخره جایی روشن شود. راوی پاتریک مودیانو بعد از تصادفش در شب، همه‌ی آدم‌ها را به‌هم مربوط می‌داند و همه‌ی مکان‌ها را آشنا می‌بیند و همه‌ی عطرها را یادآور خاطراتی موهوم از کودکی‌ یا از دوره‌ای فراموش‌شده در زندگی می‌پندارد. و در پی این تلقی، ساعت‌ها و روزها و شب‌ها به دنبال کسانی است که قسمت فراموش‌شده‌ی یادهایش را به‌هم وصل کرده و دنیایی روشن‌تر برایش بسازند. راوی حس می‌کند از بخش بزرگی از زندگی‌اش که مثل پایه‌ی محکمی زیر شن‌های روان است، اطلاع ندارد. و داستان «تصادف شبانه» روایت تقلاهای اوست برای رسیدن به آن پایه‌ها.
«فراموشی» تمام چیزی‌ است که راوی داستان پاتریک مودیانو را ترسانده. تلاش‌ها، دلخوشی‌ها، شبگردی‌ها، توهم‌ها و سماجت‌های جوان بیست‌ و یک‌ساله‌ای که هنوز به سن بلوغ نرسیده، همه ناشی از وحشتی است که تنهایی راوی را دردناک‌تر می‌کند و حتا به یادآوری آدم‌هایی در زندگی‌اش وا می‌دارد که شاید تنها یک‌بار آن‌ها را توی کافه‌ای پرت‌افتاده دیده است. و همه‌ی این حساسیت‌ها، در نهایت با خونسردی عجیبی پایان می‌گیرد که در آن راوی دیگر به دنبال جواب اصلی‌ترین دل‌مشغولی‌هایش هم نیست. آدم‌ها و اسم‌ها و بوها و روستاها و شهرها و صداها ناگهان به خود وا گذاشته می‌شوند و راوی دوباره در تنهایی مرموز زنی غرق می‌شود که می‌توانست جواب تمام سؤال‌ها باشد. گویا راوی هم فراموش می‌کند و در نهایت «فقط طوطی‌ها هستند که به گذشته وفادار می‌مانند.»

دانلود کتاب






مطالب مشابه با این مطلب

    معرفی کتاب ایده‌آل فرقانی

    معرفی کتاب ایده‌آل فرقانی نویسنده: محمد فرقانی موضوع: شعر ایرانی ناشر: آرادمان قطع: رقعی سال چاپ: ۱۳۹۳ نوبت چاپ: ۱ تعداد کل صفحات : ۱۱۲ نوع جلد: شومیز وزن (به گرم): ۱۴۲ شابک: ۹۷۸۶۰۰۹۳۱۱۲۰۰

    کتاب گزیده اشعار هاینریش هاینه

    کتاب گزیده اشعار هاینریش هاینه ۴٫۰۰/۵ (۸۰٫۰۰%) ۳ امتیازs نویسنده: هاینریش هاینه مترجم: علی عبداللهی موضوع: شعر خارجی ناشر: گل‌آذین قطع: ۱/۸ سال چاپ: ۱۳۹۳ نوبت چاپ: ۲ تعداد کل صفحات : ۲۴۸ نوع جلد: شومیز وزن (به گرم): ۱۳۸ شابک: ۹۷۸۹۶۴۷۷۰۳۹۳۲ فقط جهت معرفی […]




هو الکاتب


پایگاه اینترنتی دانلود رايگان كتاب تك بوك در ستاد ساماندهي سايتهاي ايراني به ثبت رسيده است و  بر طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت میکند و به هیچ ارگان یا سازمانی وابسته نیست و هر گونه فعالیت غیر اخلاقی و سیاسی در آن ممنوع میباشد.
این پایگاه اینترنتی هیچ مسئولیتی در قبال محتویات کتاب ها و مطالب موجود در سایت نمی پذیرد و محتویات آنها مستقیما به نویسنده آنها مربوط میشود.
در صورت مشاهده کتابی خارج از قوانین در اینجا اعلام کنید تا حذف شود(حتما نام کامل کتاب و دلیل حذف قید شود) ،  درخواستهای سلیقه ای رسیدگی نخواهد شد.
در صورتیکه شما نویسنده یا ناشر یکی از کتاب هایی هستید که به اشتباه در این پایگاه اینترنتی قرار داده شده از اینجا تقاضای حذف کتاب کنید تا بسرعت حذف شود.
كتابخانه رايگان تك كتاب
دانلود كتاب هنر نيست ، خواندن كتاب هنر است.


تمامی حقوق و مطالب سایت برای تک بوک محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.


فید نقشه سایت


دانلود کتاب , دانلود کتاب اندروید , کتاب , pdf , دانلود , کتاب آموزش , دانلود رایگان کتاب

تمامی حقوق برای سایت تک بوک محفوظ میباشد

logo-samandehi