جستجو در تک بوک با گوگل!

تابعيت پايگاه تك بوك از قوانين جمهوري اسلامي ايران

اگر اهل آرایش هستید، دانستن این ۱۲ نکته برای شماضروری است

1,093

بازدید

اگر اهل آرایش هستید، دانستن این 12 نکته برای شماضروری است

زنان ایرانی۳۸ میلیون نفر از جمعیت نزدیک ۸۰ میلیونی ایران را تشکیل می دهند. زنان ایرانی در دهه های گذشته تغییرات بسیاری را در نوع زیست خود تجربه کرده اند، فرایند اجتماعی شدن آنها در این چند سال سرعت بیشتری به خود گرفته است. دختران نیمی از جمعیت دانشجویان را تشکیل می دهند و زنان در جامعه شاغل عضوی ثابت شده اند آنهم نه فقط در ادارات دولتی بلکه در دل بازارهای اقتصادی نیز حضور دارند گاهی آنان را در جایگاه شغل هایی بسیار مردانه می بینیم مانند رانندگی ماشین های سنگین. آنها توانسته اند تا در فرایند شغلی خود پیشرفت های خوبی را داشته باشند به طوری که در سمت های نمایندگی مجلس و وزارت هم ورود پیدا کرده اند. زنان در روند تغییراتی خود در زمینه پوشش و آرایش نیز بسیار قوی و منحصر به فرد! وارد شده اند البته متاسفانه حضورشان در این حوزه روند مناسب و قابل توجیهی را طی نمی کند.

۱٫ ایرانی ها رتبه های حرف و حدیث دار خود را دارند مثلا رتبه اول مصرف نوشابه اما از دیگر این رتبه ها رتبه هفتم در دنیا و دوم در خاورمیانه – بعد از عربستان- در مصرف لوازم آرایش است. در اینباره یک روزنامه فرانسوی در گزارش خود در مصاحبه با یک زن ایرانی آورده است ”  غالب زنان ایرانی هر روز صبح به محض برخاستن از خواب مشغول آرایش می‌شوند. حتی اگر بیمار هم باشند بر این باورند که باید آراسته و آرایش‌کرده در مجامع عمومی ظاهر شوند” موضوعی تاسف برانگیز و غیر قابل انکار که به دنبال خود مسائل فراوانی را به دنبال دارد.

سرطان، بله پای سرطان به لوازم ارایش هم باز شده است لوازم ارایش ماهواره ای و قاچاقی که در جامعه مصرف می شوند جز سودجویی عده ای ماحصلی ندارند سودجویی که برای جامعه مصرف بیماری های پوستی و سرطان به دنبال دارند
۲٫ در پی این رتبه، گردش مالی عظیمی نیز جریان دارد. گزارش ها در اینباره می گویند در سال ۲۰۰۷ -که مطمئنا این آمار رشد هم داشته- زنان ایرانی، سالانه بالغ بر دو میلیارد دلار خرج خرید لوازم آرایشی می کنند هم چنین  حدود ۱۴ میلیون نفر از زنان شهرنشین ایرانی در گروه سنی ۱۵ تا ۴۵ سال ماهانه به طور متوسط هفت دلار صرف خرید لوازم آرایشی می‌‌کنند، که البته بعضی از آمارها ۱۲ دلار را نشان می‌‌دهندقابل ذکر است چندی پیش کمپانی «لانکوم» فرانسه که یک برند معروف تولیدکننده لوازم آرایشی است با گرفتن یک جشن در هتلی در تهران بازگشت دوباره خود به بازار لوازم آرایشی ایران را جشن گرفت!

۳٫ ماهواره ها در این گردش مالی نقش به سزایی را ایفا می کنند ماهواره ها تنها جایی برای نمایش برنامه ها و فیلم ها نیستند بلکه محیطی برای بازار یابی این محصولات نیز هستند. این شبکه ها از تبلیغات خود سودی بسیار برای چنین محصولاتی به دست می آورند. سودی که برای عده ای خاص منفعت دارد و بیشتر با توجه به نوع و کیفیت این محصولات نوعی سوءاستفاده مالی محسوب می شود اماعده ای اصلا متوجه این موضوع نیستند.

۴٫ لوازم آرایش فقط برای ماهواره ها سود مالی ندارد بلکه اصل استفاده انها در راستای اهداف ناهنجارانه انها نیز می باشد. آنان آرایش را برای ترویج بی بند وباری و حیا زدایی به کار می گیرند. در کنار تبلیغات، شبکه های ماهواره ای به طور خاص این هدف را مستقیم و غیر مستقیم، برنامه ریزی شده و نشده تبلیغ و ترویح می کنند آنها استفاده از آرایش را بی هیچ محدودیتی و به شکل افراطی الگو سازی می کنند الگویی که در غرب هم فراوانی ندارد مگر در قشر ها و مکان هایی خاص که دور از شان زن مسلمان و ایرانی است.

۵٫ آرایش چه محصول تبلیغات رسانه ای باشد چه محیط های عمومی استفاده بدون ضابطه آن برای یک فرد آسیب های فراوانی را به دنبال می آورد از ضررهای اقتصادی تا ناامنی های اجتماعی و ارزشی .دخترانی که  با هرگونه آرایش و پوشش  نامتعارف در سطح جامعه حضور پیدا می کنند مورد آزار مردهای بی قید واقع می شوند نگاه ها بدان ها جنسی می شود و در سطح یک کالا ارزش خود را پایین می آورند.

۶٫ اما این نوع استفاده از لوازم آرایش تنها مشکلات فردی برای مصرف کننده ندارد بلکه موجبات مشکلات اجتماعی و خانوادگی بسیاری را به دنبال دارد مانند روابط نامشروع و رابطه های بی قید و شرطی که میان دختران و پسران ایجاد می شود. وضعیت آرایش، پوشش دختران نه تنها در به مرز انفجار رسیدن قوه جنسی جامعه اثر داشته است بلکه در از هم پاشیدگی نظام خانواده، افزایش خیانت و طلاق هم موثر بوده است.

۷٫ سندروم خودنمایی امروز در جامعه ما غوغا می کند. دختران و پسران از هر راهی به دنبال راهی هستند که خود را به دیگران بنمایند و به رخ بکشند مارک گرایی و پوشش های خاص یکی از این راه است در کنار این موارد آرایش امروز  از راه ها و عوامل تقویت و بروز این سندروم است که متاثر از شبکه های اجتماعی و ماهواره ها هستند خود نمایی که از ریشه های فسادهای فردی و اجتماعی است که بدان اشاره شد.

گردش مالی بالای ایران در استفاده از لوازم آرایش می توانست نشان خوبی باشد اگر در جای خود و درست مصرف میشد اما متاسفانه این آمارهمراه استفاده نامناسب از این لوازم است. استفاده هایی که آسیب های جسمی و روحی برای جامعه دارد
۸ سرطان! بله پای سرطان به لوازم آرایش هم باز شده است لوازم آرایش ماهواره ای و قاچاقی که در جامعه مصرف می شوند جز سودجویی عده ای ماحصلی ندارند سودجویی که برای جامعه مصرف بیماری های پوستی و سرطان به دنبال دارند. آمارها می گویند بعضا تا ۹۰ درصد از لوازم آرایش موجود در بازار قاچاق، غیر بهداشتی و چینی هستند.

۹٫ گردش مالی ناشی از این محصولات تنها برای ماهواره ها و تولید کنندگان و دلالان آن نیست بلکه آرایشگاه های زنانه و حتی مردانه از این بازار و مصرف کنندگان سودهای عجیب و غریبی می برند گاهی نیز نقش به سزایی در پخش و تبلیغ لوازم آرایشی بیماری زا دارند.

۱۰ .مانکن های خیابانی خود ماهواره ای هستند برای ترویج بی بند و باری و استفاده از پوشش های خاص و لوازم آرایش در جامعه. مانکن هایی که گاهی برای اهداف اقتصادی و گاهی صرفا ضد فرهنگی آماده شده اند. عده ای در پازل بازی این افراد در عرصه فرهنگ و مصرف گرایی خود آسیب می بینند و اگر می دانستند هیچ الگویی حتی از نوع آرایش و میزان استفاده آنان بر نمی داشتند.

۱۱ .پسرهایی با لب های پروتز کرده! آقایان هم وارد این حوزه شده اند. پسرهایی که آرایش می کنند یکی از طنزهای تلخ رسانه ها هستند. ضد هنجاری که قابل درک و پذیرش نیست پسرها در آرایش و استفاده از لوازم آن بیشترین شباهت را در سیر شبیه شدن به دخترها در آخر الزمان دارند برخی از پسرها به شکلی از این محصولات استفاده می کنند که شاید در سالیان نه چندان دور رقابت جدی را با زنان آغاز کنند!

۱۲ ما به همه توصیه ها پیرامون آراستگی به ویژه درباره چگونه زیباتر شدن از هر زبانی توجه می کنیم اما غافل از توصیه های صریح  اسلام در اینباره هستیم توصیه هایی که با توجه به  ویژگی ها و نیازهای واقعی زنان و مردان بیان شده، از آسیب ها می کاهد و فواید فردی،اجتماعی و خانوادگی به دنبال دارد.

گردش مالی بالای ایران در استفاده از لوازم آرایش می توانست نشان خوبی باشد اگر در جای خود و صحیح مصرف میشد اما متاسفانه این آمار همراه با استفاده نامناسب از این لوازم است، استفاده هایی که آسیب های جسمی و روانی برای جامعه دارد اگر این استفاده مناسب باشد نه تنها زیان اقتصادی و فرهنگی نخواهد داشت بلکه می تواند موجبات تقویت خانواده باشد.

 

دانلود کتاب






مطالب مشابه با این مطلب

    قوانین معاشرت در جمع

    قوانین معاشرت در جمع ۲٫۳۳/۵ (۴۶٫۶۷%) ۳ امتیازs مودب و فهیم بودن یک مهارت اجتماعی مهم است که می‌تواند به شما کمک کند تا دوستان جدید پیدا کنید، در حرفه‌ی خود موفق شوید و محترم شمرده شوید.

    ۲۰ دلیلی که شاید ازدواج را برای شما خسته کننده بکند

    در آغاز ازدواج، شاید انقدر همه‌چیز جدید و هیجان‌انگیز است که نگهداشتن هیجان و شور یک رابطه، کار دشواری نباشد.

    تهاجم فرهنگی از نوعی دیگر

    تهاجم فرهنگی از نوعی دیگر/ تهاجم فرهنگی از نوعی دیگر/ زمان در کشورمان خیلی سریع می‌گذرد ایران صد سال پیش خیلی با ایران امروز فرق دارد خیلی چیزها وارد ایران شد که ما مجبور شدیم فرهنگ خودمان را با آن هماهنگ کنیم مانند تلفن […]

    وضعیت حجاب در جامعه امروز ما

    وضعیت حجاب در جامعه امروز ما ۲٫۶۷/۵ (۵۳٫۳۳%) ۱۲ امتیازs وضعیت حجاب در جامعه امروز ما/ وضعیت حجاب در جامعه امروز ما/ اینکه وضعیت حجاب در جامعه به این صورت درآمده است و روز به روز کم رنگ تر می ‌شود، به این دلیل […]

    پدیده شوم تکدی گری

    پدیده شوم تکدی گری ۴٫۵۰/۵ (۹۰٫۰۰%) ۲ امتیازs پدیده شوم تکدی گری/ پدیده شوم تکدی گری/ دست طمع چو پیش کسان می کنی دراز پل بسته ای که بگذری از آبروی خویش تکدی گری، عوارض و مخاطرات زیادی دارد. بخشی از مطالعات مقطعی و […]

    قوانین آداب معاشرت

    قوانین آداب معاشرت/ قوانین آداب معاشرت/ زیگموند فروید می‌گوید: «نمی‌توان این مسئله را نادیده گرفت که تمدن تا چه حد بر پایه‌ی چشم‌پوشی از غریزه بنا شده است.» همواره میان اینکه چقدر باید غرایز خود را دنبال کنیم و چقدر باید تسلیم قراردادهای اجتماعی […]




هو الکاتب


پایگاه اینترنتی دانلود رايگان كتاب تك بوك در ستاد ساماندهي سايتهاي ايراني به ثبت رسيده است و  بر طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت میکند و به هیچ ارگان یا سازمانی وابسته نیست و هر گونه فعالیت غیر اخلاقی و سیاسی در آن ممنوع میباشد.
این پایگاه اینترنتی هیچ مسئولیتی در قبال محتویات کتاب ها و مطالب موجود در سایت نمی پذیرد و محتویات آنها مستقیما به نویسنده آنها مربوط میشود.
در صورت مشاهده کتابی خارج از قوانین در اینجا اعلام کنید تا حذف شود(حتما نام کامل کتاب و دلیل حذف قید شود) ،  درخواستهای سلیقه ای رسیدگی نخواهد شد.
در صورتیکه شما نویسنده یا ناشر یکی از کتاب هایی هستید که به اشتباه در این پایگاه اینترنتی قرار داده شده از اینجا تقاضای حذف کتاب کنید تا بسرعت حذف شود.
كتابخانه رايگان تك كتاب
دانلود كتاب هنر نيست ، خواندن كتاب هنر است.


تمامی حقوق و مطالب سایت برای تک بوک محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.


فید نقشه سایت


دانلود کتاب , دانلود کتاب اندروید , کتاب , pdf , دانلود , کتاب آموزش , دانلود رایگان کتاب

تمامی حقوق برای سایت تک بوک محفوظ میباشد

logo-samandehi