جستجو در تک بوک با گوگل!

تابعيت پايگاه تك بوك از قوانين جمهوري اسلامي ايران

ذخیره‌سازی در cloud با امنیت بالا

738

بازدید

 


ذخیره سازی اطلاعات در cloud با امنیت بالا

 

 

عمر استفاده از روش قدیمی‌ که تمام اطلاعات و آهنگ‌هایتان را روی حافظه رایانه‌‌تان نگهداری می‌کردید به سر آمده است. در حال حاضر cloud به عنوان شیوه جدید برای ذخیره‌سازی تمام اطلاعات دیجیتال مورد استفاده قرار می‌گیرد. آیا ذخیره‌سازی در روش cloud به ‌اندازه کافی مطمئن است؟

 

برای پیدا‌کردن جواب مناسب به این سوال اول باید به بررسی یکسری از نکات مربوط به ذخیره‌سازی در روش cloud بپردازیم؛ اولین نکته بسیار مهم، پیدا‌کردن راه حلی مناسب جهت ایجاد امنیت مورد نظر برای کل حجم اطلاعات است. برای مثال قراردادن رمز عبور در حفاظت از اطلاعات ذخیره شده کافی است یا این که باید تمام اطلاعات را کدگذاری کنیم؟ مسلما این شما هستید که انتخاب می‌کنید کدام روش ایجاد امنیت مناسب است و طبق انتخاب‌تان از داده‌ها محافظت می‌کنید.

 

به همین منظور پیش از اتخاذ هر تصمیمی، بد نیست موارد زیر را مطالعه کنید:

یکی از مشکلات ایجاد امنیت با استفاده از روش پسورد، امکان هک‌شدن رمز عبور توسط هکرهاست. این به‌معنای آن نیست که روش پسورد به طور کامل امن نباشد و نباید از آن استفاده کرد؛ بلکه این روش هم مانند سایر روش‌ها خطرات مخصوص به خود را دارد. مثلا می‌توانید مورد هجوم حملاتی چون Dictionary و Brute force قرار بگیرید و در نتیجه آن اطلاعات‌تان را از دست بدهید. پس اگر می‌خواهید اطلاعات‌تان را به روش cloud ذخیره کنید و برای ایجاد امنیت تصمیم گرفتید از پسورد استفاده کنید، بهتر است رمزهایی را انتخاب کنید که به حد کافی سخت باشد و کسی نتواند به آسانی آنها را حدس بزند.

 

خطر بعدی احتمال دزدیده شدن داده‌ها توسط شخص دیگر در حین جابه‌جایی است؛ یعنی همان عمل en routeشدن اطلاعات هنگامی‌ که روی شبکه قرار دارد. به همین منظور بیشتر سرویس های ذخیره‌سازی اطلاعات، تمام داده‌ها را حین جابه‌جایی کدگذاری می‌کند تا اگر شخصی در این بین اطلاعات را دزدید، نتواند از آنها سوءاستفاده کند.

علاوه بر این، یکی دیگر از راهکارهای ایجاد امنیت هنگامی ‌است که شما می‌خواهید با استفاده از برنامه‌های آنلاین اطلاعات‌تان را به شکل cloud ذخیره کنید. در این حالت در نوار قسمت آدرس‌دهی بالای صفحه ویندوزتان بهتر است به جای http به دنبال گزینه https باشید. همین«s» اضافی به معنای استفاده از HTTP‌های امن‌تر است. اگر هم برنامه ذخیره‌سازی اطلاعات‌تان به روش cloud به طور کامل روی رایانه‌‌تان نصب شده و برنامه‌ای آنلاین نیست، بهتر است اول چک کنید که برنامه مورد نظر برای انجام جابه‌جایی اطلاعات روی نت از یکسری متدهای مطمئن برای encrypt‌کردن اطلاعات استفاده می‌کند یا نه. برای جلوگیری از ایجاد مشکل بهتر است برنامه نصب شده‌تان اول اطلاعات را کدگذاری کرده، سپس آن را جابه‌جا، کند.

 
خیلی مواقع ما به افراد اعتماد می‌کنیم و اطلاعات شخصی مانند رمزهایمان را در اختیارشان قرار می‌دهیم. در حقیقت این شیوه که بر اساس اعتماد شما طراحی شده، بسیار بیشتر از هک‌شدن از طرق مختلف اتفاق می‌افتد؛ البته تنها راه جلوگیری از این اتفاق فاش نکردن پسورد‌تان برای افرادی است که ادعا می‌کنند از تکنیسین‌های برخی سایت‌ها هستند و رمز عبورتان را می‌پرسند تا مشکل account‌تان را بر طرف کنند. در این روش هک‌شدن، در عمل شما بدون دانستن هویت حقیقی هکر مورد نظر، بسیار ساده به او اعتماد کرده و اطلاعات خصوصی‌تان را در اختیارش قرار می‌دهید. این را در نظر داشته باشید که در صورت بروز هر مشکلی در داخل account‌تان در هر سایتی، تنها اطلاعاتی که لازم است شما در اختیار مسوولان سایت قرار دهید مختصری از اطلاعات شخصی‌تان است و نه چیزی بیشتر. این اطلاعات به هیچ عنوان شامل پسورد شما نمی‌شود؛ زیرا رمز عبور مخصوص خود شماست و هیچ شخص دیگری نباید آن را بداند.

 
در بیشتر موارد هکر‌ها به دنبال سرور‌های اطلاعاتی هستند؛ یعنی به حجم زیاد اطلاعات و داده‌های ذخیره‌شده توسط کاربران اهمیتی نمی‌دهند. این یعنی هکر‌ها بیشتر ترجیح می‌دهند به بانک اطلاعاتی cloud دسترسی پیدا کنند تا این که کاربر خاصی را مد نظر قرار دهند. در نتیجه اگر می‌خواهید اطلاعات ذخیره‌شده‌تان روی سرویس cloud امنیت بسیار زیادی داشته باشد، بهتر است سرویس دهنده‌ای را انتخاب کنید که تاریخچه خوبی در زمینه ارائه این خدمات دارد. به بیان دیگر سرویس‌دهنده‌ای که تا به حال با امنیت بسیاری از account و اطلاعات کاربرانش محافظت کرده است.

 

ذخیره‌سازی در cloud با امنیت بالا

هنگامی‌که می‌خواهید سرویس دهنده مناسبی برای سرویس cloud‌تان انتخاب کنید، مسلما اول باید به این نکته توجه کنید که قصد ذخیره‌سازی چه اطلاعاتی را به این روش دارید. سپس این نکته باید مورد توجه‌تان قرار گیرد که به چه روشی می‌خواهید این اطلاعات دوباره در دسترس‌تان قرار گیرد.


به طور مثال هنگامی ‌که اطلاعاتی چون پرونده پزشکی‌تان را در cloud ذخیره می‌کنید، بیشتر به این موضوع اهمیت می‌دهید که از اطلاعات‌تان به طور کامل حفاظت شود یا نه. زمانی هم که در حال ذخیره‌سازی اطلاعاتی چون آهنگ‌ها و ویدئوهایتان هستید، ایجاد امنیت اهمیت کمتری برایتان دارد. در این قسمت تعدادی از خصوصیات یک سرویس دهنده cloud بسیار خوب را مورد بررسی قرار می‌دهیم: سعی کنید کمپانی‌هایی را انتخاب کنید که کاربران آنها از نحوه کارشان راضی هستند؛ زیرا گذشته یک شرکت و نحوه ارائه خدمات به کاربرانش در گذشته می‌تواند مشخص کند که همان شرکت به شما هم می‌تواند سرویس با کیفیتی ارائه کند یا نه!

 
کپی‌برداری در چند مرحله، این یعنی شرکت مورد نظر طی مراحل مختلف از اطلاعات شما کپی‌برداری می‌کند یا چند نسخه متفاوت از اطلاعات‌تان روی سرویس‌دهنده موردنظر وجود دارد. پس اگر یکی از نسخه‌های کپی‌شده برحسب تصادف گم شود، شما ذخیره دیگری از همان اطلاعات خواهید داشت تا بتوانید از آن استفاده کنید یا اگر سرور مورد نظر به خاطر ایجاد مشکلی نتوانست اطلاعات‌تان را ارائه کند، سرور دیگری همان اطلاعات را از قبل ذخیره کرده و در اختیارتان قرار می‌دهد.

 
قراردادن کپی‌های مورد نظر در مناطق مختلف از لحاظ جغرافیایی، این مورد بیشتر برای مواقعی مناسب خواهد بود که در شهری خاص یک بلای طبیعی اتفاق بیفتد که در نتیجه آن اطلاعات ذخیره شده‌تان در آن سرور از بین برود؛ پس ذخیره‌سازی در شهرهای دیگر برای مواقعی مناسب است که بر حسب تصادف اطلاعات‌تان پاک شود. در این صورت می‌توانید براحتی دوباره اطلاعات‌تان را از سرور دیگری دریافت کنید.

منبع:howstuffwork.com

دانلود کتاب






مطالب مشابه با این مطلب

    آموزش های عمومی برای ورود به بازار کار

    آموزش های عمومی برای ورود به بازار کار ۱٫۳۳/۵ (۲۶٫۶۷%) ۳ امتیازs موضوع : آموزش های عمومی برای ورود به بازار کار   کسب مهارت برای ورود به بازار کار امروز در تک بوک میخواهیم سایتی رو به شما معرفی کنیم که میتونید توش […]

    ترفندهای جدید در پاورپوینت

    ترفندهای جدید در پاورپوینت ۳٫۰۰/۵ (۶۰٫۰۰%) ۱ امتیاز PowerPoint ابزاری ساده و پرکاربرد برای ارائه کنفرانس، سخنرانی و تحقیقات است و با امکاناتی که روز به روز به آن افزوده میشود، کار با این ابزار ساده تر از گذشته شده است.

    ۱۱ روش آوردن کنترل پنل در ویندوز ۱۰

    ۱۱ روش آوردن کنترل پنل در ویندوز ۱۰ ۳٫۰۰/۵ (۶۰٫۰۰%) ۱ امتیاز تمام قسمت های ویندوز ۱۰ بهینه شده است از ابزارها گرفته تا قسمت هایی که مربوط به تنظیمات این سیستم عامل می باشد.

    ۱۱ امتیاز برای مهاجرت به ویندوز ۱۰

    ۱۱ امتیاز برای مهاجرت به ویندوز ۱۰/ با عرضه ویندوز ۱۰ بررسی امکانات و ویژگی‌های آن آغاز شده است. اگر چه این ویندوز به علت برخی قابلیت هایش از توانمندی بیشتری برای جمع آوری اطلاعات شخصی کاربران برخوردار است، اما مزایای زیادی هم دارد.

    ۳ راه برای حفظ محتویات حافظه فلش مموری

    اندازه مناسب و قابل حمل بودن سیستم‌عامل‌های مختلف، حافظه فلش مموری را به دستگاهی بسیار پرکاربرد برای انتقال اطلاعات تبدیل می‎کند.

    شناخت ۱۰ ویروس مخرب رایانه ای

    همزمان با افزایش بدافزارها، کرم‏های اینترنتی و تروجان‏ها، هکرها و سارقان اطلاعات همواره به دنبال راههایی به منظور سرقت اطلاعات و دسترسی به حسابهای بانکی و گاهی بوجود آوردن اختلالات الکترونیکی بوده ‏اند.




هو الکاتب


پایگاه اینترنتی دانلود رايگان كتاب تك بوك در ستاد ساماندهي سايتهاي ايراني به ثبت رسيده است و  بر طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت میکند و به هیچ ارگان یا سازمانی وابسته نیست و هر گونه فعالیت غیر اخلاقی و سیاسی در آن ممنوع میباشد.
این پایگاه اینترنتی هیچ مسئولیتی در قبال محتویات کتاب ها و مطالب موجود در سایت نمی پذیرد و محتویات آنها مستقیما به نویسنده آنها مربوط میشود.
در صورت مشاهده کتابی خارج از قوانین در اینجا اعلام کنید تا حذف شود(حتما نام کامل کتاب و دلیل حذف قید شود) ،  درخواستهای سلیقه ای رسیدگی نخواهد شد.
در صورتیکه شما نویسنده یا ناشر یکی از کتاب هایی هستید که به اشتباه در این پایگاه اینترنتی قرار داده شده از اینجا تقاضای حذف کتاب کنید تا بسرعت حذف شود.
كتابخانه رايگان تك كتاب
دانلود كتاب هنر نيست ، خواندن كتاب هنر است.


تمامی حقوق و مطالب سایت برای تک بوک محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.


فید نقشه سایت


دانلود کتاب , دانلود کتاب اندروید , کتاب , pdf , دانلود , کتاب آموزش , دانلود رایگان کتاب

تمامی حقوق برای سایت تک بوک محفوظ میباشد

logo-samandehi